logo
logo

E-Com Operation Specialist, ARC'TERYX

拠点 東京本社

job-image

As an E-Com Operation Specialist, you will optimize order processing for timely delivery and manage cancels, returns to enhance customer satisfaction. You will focus on improving site UX and UI to elevate the brand experience, analyze customer behavior, and monitor KPIs to evaluate the effectiveness of site improvements.

ARC’TERYX(アークテリクス)

カナダ・バンクーバーにて1989年に創業。常に進化を追求し、新たな基準となる革新的な技術で、高いパフォーマンスを発揮する製品を創り出してきました。

https://www.amerjapan.com/brand/arcteryx

採用情報
概要・業務内容 補足 【ORDER PROCESSING OPTIMIZATION】
• Efficiently and accurately confirm, process, and arrange shipping for orders to ensure timely delivery.
• Improve the order flow and provide clear and delivery information to customers.
• Manage returns and exchange processes and enhance customer support to improve satisfaction.
• Work closely with the supply chain team to ensure sufficient staffing levels for optimal delivery performance.

【SITE IMPROVEMENT】
• Implement proposals for improving site navigation and design aimed at enhancing user experience (UX).
• Analyze customer behavior data to develop strategies for improving site performance and conversion rates.
• Conduct A/B testing to identify effective marketing strategies and areas for site improvement.

【CUSTOMER SUPPORT】
• Respond promptly to customer inquiries regarding orders and work towards resolving issues.
• Collect customer feedback and utilize it for site improvement.

【DATA ANALYSIS / PROCESS IMPROVEMENT】
• Optimize and streamline business processes.
• Propose the introduction of new tools and technologies.
• Identify bottlenecks in order processing based on order history and customer feedback and suggest improvements.
• Monitor KPIs to quantitatively evaluate the effectiveness of site improvements.
必須スキル・経験 • Bachelor’s degree or higher.
• Experience in e-commerce or retail industry (preferably 2+ years).
• Data analysis skills (experience with Excel and analytical tools).
• Knowledge of order processing, inventory management, and operations.
• Excellent communication skills.
• Problem-solving abilities and teamwork.
歓迎スキル・経験 • Understanding of A/B testing and UX design.
• Experience with CRM systems and e-commerce platforms.
• Knowledge of digital marketing.
• Experience in project management.
求める人物像 • Strategic thinking
• Attention to detail
• Analytical mindset
• Strong communication skills
• Team spirit
• Customer-centric mentality
必要資格・ライセンス • General IT / PC Skill, Excel Word, Power point
• Illustrator, Photoshop will be plus
必要言語・レベル • Japanese Skill (fluent)
• English skill (business level)
定員 1 名
想定給与 ご経験・面接評価を考慮し弊社規定により決定
勤務時間 9:30 – 18:15(実働7時間45分 休憩1時間)
休日・休暇 - 年間休日:128日以上(年度により多少前後)
- 有給休暇(入社時3日)
- 夏季・年末年始・会社創立記念日休暇
- リフレッシュ休暇(最大5日/年)
- アニバーサリー休暇(1日/年)
- シックリーブ(最大5日/年)
- ボランティア休暇(3日/年)
- その他特別休暇・慶弔休暇
- 積立休暇(消滅する有休を積立て:上限60日)
待遇 - 給与改定年1回
- 賞与年1回(インセンティブ)
- 退職金制度
- 確定拠出金制度(全額会社負担)
- 交通費実費支給
- 社会保険完備
- 社員割引制度(全ブランド対象)
- UR賃貸住宅入居優待
- 全国38,000施設の宿泊施設割引利用
- 各種スポーツクラブ法人契約(全国7,600ヶ所)
- 健康・メンタル24時間相談サービス
- 産前産後休暇制度(産前は8週間まで)
- 育児休暇・補助金(月極・一時保育補助)
- 介護休暇・補助金(保険超過分補助・用品購入補助)
- 無料eラーニング完備(約800講座)
- 全国約30,000店舗の飲食店割引利用
- マッサージ、エステ、日帰り温泉等割引利用
- 映画館・レジャー施設等割引価格利用
募集拠点

東京本社

東京都新宿区新宿6-27-30 新宿イーストサイドスクエア6階

勤務地

東京都

関連求人