東京本社
Maximize Japan business through strategic merchandise planning & forecasting and in-season/off season inventory management
Manage Sales & Inventory Rolling Forecast and OTB for all channels - Brand Stores, EC, SIS, Specialty and Outlet
カナダ・バンクーバーにて1989年に創業。常に進化を追求し、新たな基準となる革新的な技術で、高いパフォーマンスを発揮する製品を創り出してきました。
採用情報 | |
---|---|
概要・業務内容 補足 | 【PRIMARY FUNCTION & RESPONSIBILITIES】 • The goal of the Planning function is to develop sales, inventory, and margin plans that support channels objectives, with a strong focus on in-season planning to increase Sell-Thru and Productivity. • Partner with cross functional channel teams to create and maintain all planning, forecasting and reporting tools. • - Gate-keeper of all inventory information • Supervise Allocation activities and manage cross channel inventory re-balancing activities 【DETAIL ROLES & RESPONSIBLITIES】 • Develop and recommend category level sales and stocks plans and rolling forecast that align with channels objectives, financial targets and KPI • Manage Open-To-Buy, store cluster and development of actionable analysis to drive business • Partner with Buying/Merchandising team on Pre-season Merchandising and Assortment plans • Manage NOOS rolling forecast by SKU • In-Season management • weekly/Monthly/Seasonal reporting, planning, and monitoring of sales, inventory, and margin • Propose action plan to achieve channels and company targets and KPI • Oversees Distribution / Allocations strategies • Analyze product performance and make inventory re-balance and replenishment recommendations • Product operations (store to store, consolidation, returns, etc) • Track inbound-to-warehouse receipts for timely allocation to stores and Returns • Follow-up product launch based on Delivery Status collaborating with MD, VMD and logistic team • Lead Monthly Inventory Product Sales meeting to provide overview on Sales & inventory forecast and action plans |
必須スキル・経験 | • 5+ years of work experience in Merchandising Planning & Allocation • Strong data management skill • Excellent analytical skills • Highly proficient PC skills (EXCEL, WORD, PPT) *EXCEL functions such as IF, VLOOKUP, Macro • Business level written & verbal communication skills in both Japanese and English • Team worker, self-starter, multi-tasked |
歓迎スキル・経験 | • Sportswear, Outdoor, Fashion Apparel & Accessories Brands • Team/People management experience • Power BI |
求める人物像 | • Strong business acumen with passion and curiosity • Good communication and networking skills • Enjoy Sports and activities |
必要言語・レベル | Business level English / Fluent Japanese |
定員 | 1 名 |
想定給与 | ご経験・面接評価を考慮し弊社規定により決定 |
勤務時間 | 9:30 – 18:15(実働7時間45分 休憩1時間) |
休日・休暇 | - 年間休日:128日以上(年度により多少前後) - 有給休暇(入社時3日) - 夏季・年末年始・会社創立記念日休暇 - リフレッシュ休暇(最大5日/年) - アニバーサリー休暇(1日/年) - シックリーブ(最大5日/年) - ボランティア休暇(3日/年) - その他特別休暇・慶弔休暇 - 積立休暇(消滅する有休を積立て:上限60日) |
待遇 | - 給与改定年1回 - 賞与年1回(インセンティブ) - 退職金制度 - 確定拠出金制度 - 交通費実費支給 - 社会保険完備 - 社員割引制度(全ブランド対象) - UR賃貸住宅入居優待 - 全国38,000施設の宿泊施設割引利用 - 各種スポーツクラブ法人契約(全国7,600ヶ所) - 健康・メンタル24時間相談サービス - 産前産後休暇制度(産前は8週間まで) - 育児休暇・補助金(月極・一時保育補助) - 介護休暇・補助金(保険超過分補助・用品購入補助) - 無料eラーニング完備(約800講座) - 全国約30,000店舗の飲食店割引利用 - マッサージ、エステ、日帰り温泉等割引利用 - 映画館・レジャー施設等割引価格利用 |
募集拠点 |
東京本社 東京都新宿区新宿6-27-30 新宿イーストサイドスクエア6階 |
勤務地 |
東京都 |