logo
logo

Retail HR Business Partner, Salomon / Wilson

拠点 東京本社

job-image

Profile Title
Retail HRBP (Salomon / Wilson + Other Brands in the future)

Position Overview

We are looking for a Retail HR Business Partners (or HRBP for short) help align an organization’s people strategy with its business strategy. They are not only an administrative expert and a people champion, but also a change agent and a strategic partner for the business. Together with line managers, the HRBP works on setting priorities, driving values, and delivering business results.

AMER SPORTS JAPANについて

アメア スポーツは、世界中のスポーツを愛する人々から信頼されるブランドを展開しています。スポーツ用具から、フットウェア、アパレルまで、革新と使い易さの標準を確立する製品です。その特長は、細部へのこだわりと高度なパフォーマンス志向、高品質、機能面で頼りになることです。

https://www.amerjapan.com/

採用情報
概要・業務内容 補足 Key Responsibilities

・Conducting day-to-day performance management guidance to store managers (for example mentoring, career planning, coaching, etc.)
・Helping store managers deal with organizational, people, and change-related issues
・Optimizing organizational design to increase productivity and improve performance of the business
・Provide advice and suggestions for culture-related initiatives, such as cultural transformation
・Implement HRM interventions on employee wellness, diversity and inclusion, or talent management
・Working together with store managers and HQ retail team and personnel to solve conflicts and help facilitate positive employee relations, maintain a good working environment, build morale, and decrease unwanted turnover
・Establish an effective relationship with the store team and other functions to ensure support from that team is efficient, effective, and timely.
・Find qualified talent for our open Retail roles by utilizing all possible recruitment channel
・Screen candidates to ensure their qualifications match the open roles
必須スキル・経験 ・5+ years’ retail experience in HR, including 3+ years in a similar position
・Interest in outdoor or sports (preferable)
歓迎スキル・経験 ・Business level English
求める人物像 ・Agility to work in a fast-change business and multinational environment.
・Candidate must be flexible, self-directed and able to work in a "hands on" environment.
・Candidate must have good communication skills, be highly motivated and organized, and able to work within specific deadlines.
・Strong analytical and problem-solving skills
・Strong organizational skills with the ability to manage multiple projects
・Entrepreneurship
・Striving for continuous improvement and optimization
・Result oriented mindset
・(If possible) Business level English
必要言語・レベル - Japanese Fluent
歓迎言語・レベル - English business
定員 1 名
想定給与 ご経験・面接評価を考慮し弊社規定により決定
勤務時間 9:30 – 18:15(実働7時間45分 休憩1時間)
休日・休暇 - 年間休日:128日以上(年度により多少前後)
- 有給休暇(入社時3日・半年経過後7日付与)
- 夏季・年末年始・会社創立記念日休暇
- リフレッシュ休暇(最大5日/年)
- アニバーサリー休暇(1日/年)
- シックリーブ(最大5日/年)
- ボランティア休暇(3日/年)
- その他特別休暇・慶弔休暇
- 積立休暇(消滅する有休を積立て:上限60日)
待遇 - 給与改定年1回
- 賞与年1回(インセンティブ)
- 退職金制度
- 確定拠出金制度(全額会社負担)
- 交通費実費支給
- 社会保険完備
- 社員割引制度(全ブランド対象)
- UR賃貸住宅入居優待
- 全国38,000施設の宿泊施設割引利用
- 各種スポーツクラブ法人契約(全国7,600ヶ所)
- 健康・メンタル24時間相談サービス
- 産前産後休暇制度(産前は8週間まで)
- 育児休暇・補助金(月極・一時保育補助)
- 介護休暇・補助金(保険超過分補助・用品購入補助)
- 無料eラーニング完備(約800講座)
- 全国約30,000店舗の飲食店割引利用
- マッサージ、エステ、日帰り温泉等割引利用
- 映画館・レジャー施設等割引価格利用
募集拠点

東京本社

東京都新宿区新宿6-27-30 新宿イーストサイドスクエア6階

勤務地

東京都

関連求人