・Formulate PR/Communications plan to increase awareness of Arc'teryx brand and expand its audience.
・Build relationship with media and manage KOLs/influencers to obtain effective media exposure.
・Lead communication with PR agencies and deliver effective press releases.
・Formulate media plans for NSO (New Store Opening) and large-scale events
・Support the development of advertising strategies.
・アークテリクスブランドの認知度向上とオーディエンスの拡大を目指して、PR/Communications Planを策定する
・効果的なメディア露出を獲得する為のmediaとのリレーション構築、KOL/インフルエンサーマネジメントを行う。
・PRエージェンシーとのコミュニケーションをリードし、効果的なプレスリリースの配信を行う。
・NSO(New Store Opening)時や、大型イベント開催時のメディアプランの策定
・広告戦略の策定をサポートする。
東京本社
【Job Mission】
Lead and optimize Arc’teryx Japan’s paid media strategy to achieve business objectives by managing digital channels and collaborating with key stakeholders.
東京本社
General Purpose of the role:
The main responsibility of this position is teaching presentation and persuasion techniques to new hires, simulating sales scenarios, and preparing training programs that cover knowledge gaps. Note that this position requires visiting our retail stores to work closely with our retail shop staffs on a regular basis.
東京本社
【General Purpose】
The main responsibility of this position is to effectively deliver a premium consumer shopping experience while leading profitable and sustainable growth through effective collaboration with retail partners, local & global stakeholders. Responsible for the full operations and success of all retail shops in Japan.
東京本社
As a Product Trainer, you will be responsible for the execution of the training strategy for our retail stores. You will collaborate with cross-functional partners to deliver transformational learning experiences related to any of our current and future products. Note that this position requires visiting our retail stores to work closely with our retail shop staffs on a regular basis.
Product Trainerとして、Arc’teryx製品トレーニングの戦略立案、実行を担当いただきます。横断的に他部署と連携し、変革的且つ先を見据えた学びの機会を提供します。Arc’teryx店舗へ定期的に訪問し、店舗スタッフと密に連携をしながらトレーニングを実施いたします。
東京本社
・Promote “ARC’TERYX as global brand” strongly mainly in retail through branding and marketing activities with Marketing Manager.
・Plan, budget, execute, and measure the effectiveness of Omni Channel marketing strategies with a focus on Retail.
・Manage Trade Marketing team.
・Marketing manager と共に、Retailを中心とした『グローバルブランドとしてのアークテリクス』のブランディング及びマーケティングを強力に推進すること。
・Retailを中心としたOmni Channelマーケティング戦略の企画、予算化、実行、および効果測定を行う。
・Trade Marketing チームの管理
東京本社