logo
logo

WILSON 求人一覧

WILSON 求人一覧

2 件
job-image
  • WILSON
  • 正社員

Marketing Manager, Wilson Japan

【Purpose】
Maximizing the consumer experience with Wilson across touchpoints.
Implementing the brand’s consumer communication/sales promotion/sports marketing strategy in order to promote the brand image, develop sales and encourage consumer loyalty in cooperation with the brand marketing members, and the various sales team members across channels: E-com, wholesale and E-tail.

【 Key Responsibilities】
Own market share growth across categories. Key enablers will be elaborating, setting up and executing all of the Wilson brand’s communication plans and activations across racket and team sports.

Digital Marketing / Sports Marketing & Trade Marketing
• Setting up actions to develop an internet presence to promote the brand, hold discussions with consumers and drive preference to Wilson vs. competition.
• Maximize the efficiency and effectiveness of sports marketing strategies using athletes and associations.
• Implementing the trade marketing strategy and defining the actions to develop.
• Driving a Wilson Digital Strategy to support brand equity and Ecom sales. Lead the creation of Digital & Print creative assets.
• Monitoring and coordinating the carrying out of operations and ROI.
• Management of the D2C strategy.

Community Management:
•Implementing the community strategy, including federations/associations.
•Training, backing and supervising the community management team.
•Press relations: Helping to define press events, Coordinating project schedules & logistics.

拠点 東京本社

job-image
  • WILSON
  • 正社員

Product Marketing Specialist, WILSON Racket Sports

ウイルソン・ラケットスポーツ(テニス・バドミントン)における商品担当(Product Line Management)業務をお任せします。

本社の商品担当者とコミュニケーションをとりながら、ハードグッズ(テニスラケット・ストリング・バッグ・ボール等)を選定するマーチャンダイジング業務に加え、不足するニーズを補う日本に最適な商品を本社へ企画立案し、日本市場における担当カテゴリーの成長とコンシューマーエクスペリエンスの最大化を担って頂き、またセールス・マーケティングチームと連携し、BtoCのマーケティングコミュニケーション・デジタルマーケティングやBtoBのトレードマーケティング(店頭PR等)のセルスルー施策の立案・実行にも一部携わって頂きます。

- 担当カテゴリーの年間売上・利益達成に向けた商品構成のLine Planの策定
- HQのProductマネージャーとのコミュニケーション(日本向け商品・企画・サポートの要望)
- 日本向け商品コンセプト・ストーリーの立案とプレゼンテーション
- 購買/Demandチーム・関連部署と連携した適正な在庫/発注管理

拠点 東京本社

2 件
〈 前のページへ 1/1 次のページへ 〉