logo
logo

Corporate Planning / Finance

拠点 Inagora株式会社 本社

job-image

役員直下で経営企画および財務面の業務を担当いただきます。

■業務内容
・経営企画、財務全般
・中期計画作成、予実管理、利益分析
・取締役会、株主総会運営、資料準備
・社長案件の推進(新規事業など)
・マーケットリサーチ、資金調達、上場準備、ESOP

■Roles and Responsibilities
・Task leaders for various projects - take initials into execution
・Direct communication capabilities with team leaders at all departments across JP and CN
・Direct communication with external parties, mainly professional service firms
・Projects examples: IPO prep, private funding, BoD, VP meetings, budgeting and monitoring, risk / information mgmt, ad hoc projects (CF, UE, WC analysis, etc.)

■Requirements
・Undergraduate or above
・Japanese and Chinese, native in one, business level in the other
・3-5 years experience as front professional at financial services (big 4, IBD, funds) or consulting firms preferred
・Manager above or mid-level roles from corporate acceptable
・Understanding of fundamental accounting and finance, e.g. CPA, MBA, CFA (level 1 okay)
・Better if exposure to tech, start-up environment, legal, or Japan-China business
・Proficient and sufficient experience in Excel, PPT, and/or other data analysis tools
・Proactive attitude, team work
・Flexible working hours and travel

採用情報
定員 1 名
勤務時間 所定労働時間 08時間 00 分 休憩60分
フレックスタイム制(コアタイム:有 10:00~16:00)
想定給与 600-1000万
休日・休暇 年間 122日
(内訳) 土曜 日曜 祝日

※有給休暇:入社3ヶ月後10日~付与します。
必須スキル・経験 ・日本語、中国語バイリンガル
・事業会社で関連業務経験3年以上
・経理、ファイナンスの理解、実務経験
・Excel (financial modeling basics)
・PowerPointプレゼンの作成
歓迎スキル・経験 ・監査法人、投資銀行、コンサルティング業界のフロント業務経験
・ベンチャーの経験
・グローバル、中国へのエクスポージャー
その他要件 通勤手当:上限2万5000円/月
勤務地

東京都

募集拠点

Inagora株式会社 本社

東京都新宿区市谷本村町1-1 住友市ヶ谷ビル6階

関連求人